Nekrotizující fasciitida laterální svalové skupiny stehna jako pozdní komplikace inzerce tahuprosté transobturátorové pásky

Autoři: O. Dvořák;  D. Leško;  J. Kestřánek
Působiště autorů: Kralove, přednosta kliniky doc. MUDr. J. Špaček, Ph. D., IFEPAG ;  Department of Obstetrics and Gynecology, Medical Faculty of Charles University and Faculty Hospital Hradec
Vyšlo v časopise: Ceska Gynekol 2016; 81(6): 411-413

Cíl práce:
Antiinkontinenční operace pomocí tahuprostých pásek je preferovaná chirurgická metoda v léčbě stresového úniku moči s vysokou úspěšností a malým rizikem komplikací.

Typ práce:
Kazuistika.

Porodnická a gynekologická klinika Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Fakultní nemocnice v Hradci Králové.

Vlastní pozorovánní:
Nekrotická fasciitida je velmi vzácnou komplikací, která, není-li správně léčena, má i v dnešní době vysokou mortalitu. Představujeme případ vzácné, ale velmi závažné komplikace nekrotické fasciitidy laterální stehenní svalové skupiny, která následovala krátce po implantaci polypropylenové tahuprosté transobturátorové pásky (TOT).

Efektivní léčba je založena na včasné diagnostice a zahájení razantní antibiotické terapie, chirurgické léčbě s podporou intenzivní péče a mezioborového přístupu. Včasně zahájená a adekvátní léčba je zcela zásadní z hlediska přežití.

mezioborový přístup, nekrotická fasciitida, tahuprostá transobturátorová páska, TOT

Zdroje

1. Desouza, R., Shapiro, A., Westney, OL. Adductor brevis myositis following transobturator tape procedure: a case report and review of the literature. Int Urogynecol J Pelvic Floor Dysfunct, 2007, 18, p. 817–820.

2. Flam, F., Boijsen, M., Lind, F. Necrotizing fasciitis following transobturator tape treated by extensive surgery and hyperbaric oxygen. Int Urogynecol J Pelvic Floor Dysfunct, 2009, 20, p. 113–115.

3. Milam, MR., Stauble, E., Milam, RA. Atypical presentation of abdominal group A streptococcal-necrotizing fasciitis after pessary removal. Int Urogynecol J Pelvic Floor Dysfunct, 2012, 23, p. 241–242.

4. Trent, JT., Kirsner, RS. Diagnosing necrotizing fasciitis. Adv Skin Wound Care, 2002, 15, p. 135–138.

5. Wong, CH., Khin, LW. Clinical relevance of the LRINEC (Laboratory Risk Indicator for Necrotizing Fasciitis) score for assessment of early necrotizing fasciitis. Crit Care Med, 2005, 33, p. 1677.